رييس کميسيون کشاورزي و صنايع تبديلي اتاق اصفهان گفت: بيش از 90 درصد بخش کشاورزي خصوصي است و بخش دولتي حضور کمرنگي در اين بخش دارد.به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، مصطفي حجه در نخستين جلسه کميسيون کشاورزي و صنايع تبديبي اتاق اصفهان در سال جديد گفت: دولت در بخش صنعت، معدن و بازرگاني حضور 70 درصدي دارد و بخش کشاورزي به عنوان بخش مردمي بايد حضور فعالي در عرصه‌هاي تصميم سازي و تصميم گيري داشته باشد.وي اضافه کرد: در قانون بهبود مستمر محيط کسب و کار، تمام واحدهاي صنفي و خدماتي و توليدي به نوعي مي‌توانند با اتاق بازرگاني براي ارايه پيگيري مسايل و مشکلات خود هماهنگ شوند.
حجه ، آسان سازي عضويت فعالان اقتصادي به اتاق را عامل موثر در جذب شدن آنان در قالب تشکل‌ها و انجمن‌هاي صنفي برشمرد و عنوان کرد: کارت عضويت اتاق نيازي به مفاصا حساب مالياتي و تامين اجتماعي ندارد و واحدهاي اقتصادي مي‌توانند در قالب عضويت اتاق حضور پيدا کنند. حجه از تشکل‌هاي کشاورزي استان خواست که با عضويت در اتاق مسايل و مشکلات خود را از طريق اتاق دنبال کنند.
حميدرضا مومني نايب رييس کميسيون کشاورزي اتاق اصفهان در اين جلسه گفت: سال گذشته، سال سختي براي بخش کشاورزي استان اصفهان بود؛ خشکسالي، کمبود نقدينگي،نوسانات ارزي و مسايل سياسي از جمله اين مشکلات بود.مومني خاطرنشان ساخت: اضافه شدن نام کشاورزي به اتاق نشان از توجه اقتصاد کشور به بخش کشاورزي است و بايد کشاورزان و فعالان اين بخش در پارلمان بخش خصوصي حضور فعال‌تر داشته باشند.
احمدرضا همتي دبير اتحاديه صادرکنندگان محصولات کشاورزي استان اصفهان در اين جلسه گفت: بخش کشاورزي نسبت به ساير بخش‌هاي صنعتي و بازرگاني از انسجام تشکيلات کمتري برخوردار است و فعالان اين بخش بايد در قالب تشکل‌ها مي‌توانند ديدگاه‌ها و نظرات خود را ارايه کنند. اسفنديار اميني نماينده تشکل کشاورزان استان اصفهان، با اشاره به وقايع و اتفاقات شرق اصفهان در رابطه با جاري شدن آب زاينده رود بيان داشت: نمايندگان کشاورزي بخش شرق اصفهان با ارايه ديدگاه خود در جلسه‌اي با حضور معاون اول رياست جمهوري خواستار توجه جدي مسؤلين شدند. وي تاثير خشکي زاينده‌رود را نه تنها بر بخش کشاورزي بلکه در بخش گردشگري و صنعت دانست و متذکر شد: متاسفانه هنوز جامعه شهري متوجه کمبود آب در استان نيست و بايد حساسيت بيشتري نسبت به اين موضوع داشته باشند.
وي رتبه بارندگي پس از استان مازنداران مربوط به ارتفاعات کوهرنگ اعلام کرد و گفت: اگر در سالي که رتبه دومي بارندگي داريم رودخانه آب نداشته باشد، پس در چه سالي قرار است آب در اين رودخانه جاري شود؟
محمدرضا کياني عضو کميسيون اتاق اصفهان در اين جلسه از راه اندازي خط پروازي پايانه حمل بار هوايي اصفهان به دوبي خبر داد و گفت: اين پايانه هوايي هفته‌اي دو پرواز مستقيم به دوبي با ظرفيت انتقال 80 تن را دارد.
مجيد جبل عاملي رييس اداره بازاريابي سازمان جهاد کشاورزي استان اصفهان، خواستار حمايت کميسيون از توليدات محصولات کشاورزي سالم در استان شد و گفت: توليد محصولات ارگانيک نه تنها به سلامتي مردم کمک شاياني مي‌کند بلکه صادرات بخش کشاورزي را تقويت مي‌کند.وي تفاوت قيمت ميوه توليد شده توسط کشاورز تا قيمت مصرف کننده شهري را قابل توجه دانست و گفت: قيمت فروخته شده پرتقال توسط کشاورز 600 تومان است، ولي براي مصرف کننده در عيد تا سه برابر عرضه شد. وي خواستار ارايه راهکارها و پيشنهادات براي کنترل افراد سودجو در تعيين قيمت ميوه و ساير محصولات کشاورزي استان شد و گفت: با ايجاد سازوکار تعيين قيمت محصولات کشاورزي بايد از سودجويي برخي جلوگيري شود.
منوچهر خراجي عضو کميسيون کشاورزي اتاق اصفهان گفت: کشاورز و فعاليت وي براي جامعه شناخته شده نيست و بخش‌هاي کشاورزي بايد فعاليت اين بخش را به جامعه منعکس کنند.
وي توليد ارزاق مردم و مواد اوليه کشاورزي را از مهمترين ويژگي بخش کشاورزي برشمرد و گفت: به دليل حضور چندين صد ساله نظام ارباب و رعيتي، ديدگاه عموم جامعه به کشاورزي نگاه واقعي نيست. کشاورز به عنوان يک نيروي مولد است که بايد از حق خود در مجامع دفاع کند.وي با اشاره به اعتراضات کشاورزان بخش شرق اصفهان نسبت به خشک شدن زاينده رود گفت: اعتراض اين افراد کاملا صنفي است زيرا بدون آب امکان فعاليت ندارند و فردي که يک روز 50 نيروي انساني براي توليد کشاورزي در استخدام داشت، امروز در بخش خدمات شهري مشغول کار است.وي تقويت توليد کشاورزي بويژه در بخش محصولات استراتژيک مانند گندم و برنج را مهم ارزيابي کرد و گفت: امروز مي‌توان از اضافه توليد ساير کشورها استفاده کرد، ولي در صورت بروز بحران در کشورهاي صادرکننده با چالش جدي روبرو مي‌شويم و از اين رو بايد نسبت به توليد و تامين اين محصولات اقدام جدي کرد.
اکبر ابوطالبي عضو کميسيون کشاورزي در اين جلسه گفت: کشاورزي به دليل نبود زيرساخت‌هاي تشکيلاتي همواره از داشتن تشکل‌هاي تاثيرگذار محروم مانده است.وي خواستار توجه اتاق به موضوع آب استان جهت کشاورزي شد و گفت: وجود يک تشکل پيگير مانند اتاق مي‌تواند خواسته اوليه کشاورزان در پيگيري موضوع آب برطرف کند.


خبرنامه کشاورزي ,اتاق ,اصفهان ,استان ,بايد ,حضور ,اتاق اصفهان ,کشاورزي استان ,کميسيون کشاورزي ,محصولات کشاورزي ,قيمت ميوه ,محصولات کشاورزي استان ,کشاور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی وب شیر و لبنیات سایت افشین آذری آهن آلات فیلم و آهنگ جدید,مطالب جنجالی سئو وب اينورتر دانفوس Aqua بهترین فروشگاه ها